Yoga och näring

yoga och näring bildVälkommen på en spännande dag med yoga, meditation och en miniföreläsning om näringsmedicin med Ylva Jansson.

Vi kommer att prata om hur du kan stärka och stödja din hälsa med hjälp av näring. Dessutom blir du bjuden på en god och jättenyttig näringsdrink fullproppad med näring i pausen. Du får tips och råd som du kan använda i din vardag för att återställa balansen och ta kontroll över din hälsa.

Ylva Jansson är en glad inspiratör inom hälsa och en erfaren terapeut, livscoach och yogalärare. Till vardags är hon även en flitigt anlitad föreläsare inom hälsa och näringsmedicin.
Både Ylva och Helén har många års erfarenhet av kundaliniyoga och Mediyoga som är mycket kraftfulla verktyg för att lära känna dig själv på djupet och befria från begränsningar.
Inga förkunskaper krävs!

Tid: Söndag 23 november kl 10.00 – ca 13.30
Investering: 350 kr.
Plats: Pensionärernas Hus, V Trädgårdsgatan 53, högst upp
Anmälan senast 17 november till info@yogalivsenergi.se eller
073-960 28 04. Anmälan på Facebook endast via pm.

Ta med yogamadrass/liggunderlag, filt för avslappning och vattenflaska.

Varmt välkommen!
Helén Simrat Gryth och Ylva Jansson

LADDA NER Yoga och Näring

 

Asana bågskytten

Gör så här:

Stå brett isär med båda fötterna med tårna pekandes framåt. Vrid din högra fot åt höger och flytta din vänstra fot bakåt 10 – 15 cm. Böj höger knä så att höger lår nästan är parallellt med golvet.  Känn att du lägger din vikt på det främre benet, böj djupt utan att knät går över den främre foten. Höfterna ska var i linje med benen, riktade framåt.

Sträck ut höger arm och knyta alla fingrar utom tummen som du riktar uppåt. Böj vänster arm och knytnäven mot vänster axel. Dra isär tills du upplever en ordentlig stretch över bröstmuskulaturen. Ögonen är öppna och fokusera på din högra tumme.

Stå i denna position 1- 3 min, andas långa djupa andetag byt sedan sida.

Effekt: bågskytten påverkar den kreativa sexuella energin, hjärtat, nervsystemet, utstrålning och klarhet i sinnet.

NYHETSBREV